Catégories

GOMIX 018 BLOHM UND VOSS BV 138

GOMIX 018 BLOHM UND VOSS BV 138

Skala 1:33

Kartonowy model do sklejania

Wydawca: GOMIX

Nr. kat.: 018

Łódź latająca Blohm und Voss Bv 138 była w czasie II WŚ głównym morskim samolotem rozpoznawczym dużego zasięgu niemieckiego Luftwaffe. Wykorzystywano ją do celów obserwacji akwenów morskich, stawiania min, zrzutu bomb i ataków torpedowych.

Samolot Blohm und Voss Bv 138 miał krótki łodziowy kadłub z dwiema belkami ogonowymi, niosącymi usterzenie z podwójnymi sterami kierunku. Samolot był górnopłatem napędzanym trzema silnikami. Jeden z nich umieszczony był  centralnie, powyżej osi kadłuba, napędzając czterołopatowe śmigło. Pozostałe dwa  silniki umieszczone były na skrzydłach i napędzały śmigła trójłopatowe.
Łodzie latające Blohm und Voss Bv 138 po raz pierwszy zostały użyte bojowo w czasie kampanii norweskiej. Działały także z terenu Francji, na Morzu Śródziemnym i na Morzu Czarnym (Rumunia, Bułgaria).

Model jest stosunkowo duży. Plan umożliwia jego zbudowanie w wersji z wieloma elementami ruchomymi. Wymaga dużego doświadczenia, cierpliwości w trakcie budowy i stanowi poważne wyzwanie dla początkującego modelarza.
Model wydrukowany jest techniką offsetową. Umożliwia to i jest zalecane położenie bezbarwnego lakieru na kolorowe strony przed ich wycinaniem.
Do modelu załączone są arkusze z elementami wyciętymi laserowo, których wykorzystanie znacznie ułatwia pracę i eliminuje uciążliwe czynności przy budowie.

Model składa się z:
- okładki (ilustracja  Blohm und Voss Bv 138C-1 – Zbigniew Kolacha - 2001);
- opisu (5 stron A3, opis w czterech językach);
- rysunków montażowych (4 strony A3);
- szablonów wręg do samodzielnego wycięcia (5 stron A3);
- arkuszy kolorowych z częściami do wycinania (8 stron A3);
- tektur z częściami wyciętymi laserowo (5 stron A3);
- tektury 1 mm (1 strona A3);
- ilustracji (obraz Focke Wulf Ta-152 H-1 – Zbigniew Kolacha – 2001).

Autor projektu: Grzegorz Świerczewski, ilustracje – Zbigniew Kolacha.

Wydanie III (2017).

 

Uwaga:
model zawiera elementy waloryzacji, tj. ślady zabrudzeń od spalin i i imitację osadów wody poniżej linii wodnej kadłuba i pływaków.

Opracowanie komputerowe: Grzegorz Świerczewski

Autor: Tadeusz Grzelczak


Ajax-loader
Ajax-loader
En visitant cette page, vous acceptez l’utilisation des fichiers cookie dont certains peuvent être déjà sauvegardés dans votre navigateur. Pour plus d’informations, veuillez consulter la politique matière de respect de la vie privée.