EDUARD 8417 Pfalz D.IIIa
- Código: 4410
- Disponibilidade: Jest
- Produtor: EDUARD
- Código do produtor: 8417
- Preço bruto: 57,00 zł
- (Preço líquido: 46,34 zł)
-
EDUARD 8417 Pfalz D.IIIa
Plastikowy model samolotu do sklejania.
Pfalz D.III, najgroniejszy konkurent Albatrosa w konkursie na myliwiec niemiecki powstał na poczštku 1917. Rok 1916 kończył się panowaniem Nieuporta 11 i koncepcji półtorapłata. Firmy niemieckie otrzymały polecenie skopiowania tej koncepcji, tak powstał Albatros D.III, ale konstruktorzy firmy Pfalz nie do końca dali się ponieć półtorapłatomanii. Co prawda dolny płat miał mniejszš cięciwę od górnego, ale nie była to jaka znaczšca różnica, choć wpływ koncepcji jest widoczny. Jednak rewolucyjnš okazała się skorupowa konstrukcja kadłuba - powstał poprzez oklejenie drewnianego szkieletu kilkoma warstwami złożonymi z pasków forniru, co dało konstrukcję sztywnš a jednoczenie bardzo lekkš. W marcu 1917 Idflieg zamówił 70 samolotów seryjnych. W czerwcu kolejne 300, ale to zamówienie zostało zredukowane do 190 na korzyć nowszego modelu D.IIIa, Podstawowe zmiany w stosunku do D.III to przeniesienie karabinów z wnętrza kadłuba, zmiana kształtu usterzenia poziomego a w póniejszych egzemplarzach zaokršglenie końcówek dolnego płata. W sumie wyprodukowano niecałe 1000 egzemplarzy. Pierwsze dwa samoloty Pfalz D.III trafiły w sierpniu do Jasta 10 i Jasta 22, następne zasilały głownie bawarskie jednostki, choć w sumie Pfalze przewinęły się przez 40 różnych Jagdstafeln oraz 3 morskie Marine Field Jasta. Opinie o samolocie były różne, np. nie przypadł on do gustu Vossowi, z kolei Berthold go sobie chwalił. Latali na nim tacy piloci jak Lenz, von Holzem, Baumer, von Degelow czy Bethge. Pfalz pozostawał w służbie do końca wojny, choć na pewno z pierwszoliniowych jednostek został wyparty przez Fokkera D.VII i nigdy nie stanowił poważnego zagrożenia dla pozycji Albatrosa D.III/D.V to bez wštpienia jest jednš z najważniejszych konstrukcji lotniczych z okresu Wielkiej Wojny. Dane techniczne (wersja D.IIIa): długoć: 6,95m, rozpiętoć skrzydeł: 9,4m, wysokoć: 2,67m, prędkoć maksymalna: 165km/h, prędkoć wznoszenia: 3,67m/s, pułap praktyczny: 5180m, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe LMG 08/15 kal.7,92mm.
Model nie zawiera farb, ani kleju.
Plastikowy model samolotu do sklejania.
Pfalz D.III, najgroniejszy konkurent Albatrosa w konkursie na myliwiec niemiecki powstał na poczštku 1917. Rok 1916 kończył się panowaniem Nieuporta 11 i koncepcji półtorapłata. Firmy niemieckie otrzymały polecenie skopiowania tej koncepcji, tak powstał Albatros D.III, ale konstruktorzy firmy Pfalz nie do końca dali się ponieć półtorapłatomanii. Co prawda dolny płat miał mniejszš cięciwę od górnego, ale nie była to jaka znaczšca różnica, choć wpływ koncepcji jest widoczny. Jednak rewolucyjnš okazała się skorupowa konstrukcja kadłuba - powstał poprzez oklejenie drewnianego szkieletu kilkoma warstwami złożonymi z pasków forniru, co dało konstrukcję sztywnš a jednoczenie bardzo lekkš. W marcu 1917 Idflieg zamówił 70 samolotów seryjnych. W czerwcu kolejne 300, ale to zamówienie zostało zredukowane do 190 na korzyć nowszego modelu D.IIIa, Podstawowe zmiany w stosunku do D.III to przeniesienie karabinów z wnętrza kadłuba, zmiana kształtu usterzenia poziomego a w póniejszych egzemplarzach zaokršglenie końcówek dolnego płata. W sumie wyprodukowano niecałe 1000 egzemplarzy. Pierwsze dwa samoloty Pfalz D.III trafiły w sierpniu do Jasta 10 i Jasta 22, następne zasilały głownie bawarskie jednostki, choć w sumie Pfalze przewinęły się przez 40 różnych Jagdstafeln oraz 3 morskie Marine Field Jasta. Opinie o samolocie były różne, np. nie przypadł on do gustu Vossowi, z kolei Berthold go sobie chwalił. Latali na nim tacy piloci jak Lenz, von Holzem, Baumer, von Degelow czy Bethge. Pfalz pozostawał w służbie do końca wojny, choć na pewno z pierwszoliniowych jednostek został wyparty przez Fokkera D.VII i nigdy nie stanowił poważnego zagrożenia dla pozycji Albatrosa D.III/D.V to bez wštpienia jest jednš z najważniejszych konstrukcji lotniczych z okresu Wielkiej Wojny. Dane techniczne (wersja D.IIIa): długoć: 6,95m, rozpiętoć skrzydeł: 9,4m, wysokoć: 2,67m, prędkoć maksymalna: 165km/h, prędkoć wznoszenia: 3,67m/s, pułap praktyczny: 5180m, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe LMG 08/15 kal.7,92mm.
Model nie zawiera farb, ani kleju.