EDUARD 8148 I-16 Type 10
- Code: 4267
- Disponibilité: Jest
- Producteur: EDUARD
- Code du producteur: 8148
- Prix TTC: €17,82
- (Prix HT: €14,49 )
EDUARD 8148 I-16 Type 10
Plastikowy model do sklejania radziecjiego płatowca.
Polikarpow I-16 to sowiecki, jednosilnikowy samolot myliwski w układzie dolnopłata o konstrukcji mieszanej, z usterzeniem klasycznym. Oblot prototypu miał miejsce w 1933 roku. I-16 okazał się jednym z najnowoczeniejszych myliwców tamtego okresu. Posiadał chowane koła, nowoczesnš geometrię skrzydeł i możliwoć zmiany "skrętu" migła. Jednoczenie jednak, ze względu na krótki kadłub, był bardzo trudny w pilotażu i wymagał sporo uwagi od pilota. Swój chrzest bojowy I-16 odbył podczas wojny domowej w Hiszpanii, gdzie dostarczono ok. 500 sztuk dla wojsk republikańskich. Samolot zaskoczył frankistów swš niesamowitš zwrotnociš, siłš ognia oraz szybkociš wznoszenia W 1939 r. model I-16s został wysłany do Chin, które prowadziły walkę przeciw Japonii i tam ponownie zaskoczył swych przeciwników. Jako jednostkę napędowš stosowano poczštkowo silnik M-22, ale na kolejnych wersjach był wymieniany na inne jednostki napędowe min. M-25 czy M-63. I-16 pozostał w linii a froncie wschodnim do 1942 roku, pełnišc role nie tylko myliwca, ale również samolotu szturmowego. Dane techniczne (wersja I-16 Typ 24): długoć: 6,13m, rozpiętoć skrzydeł: 9m, wysokoć: 3,25m, prędkoć maksymalna: 525km/h, prędkoć wznoszenia: 14,7m/s, pułap praktyczny: 9700m, zasięg maksymalny: 700km, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe SzKAS kal.7,62mm oraz 2 działka ShWAK kal.20mm, podwieszane-do 500 kg bomb.
Model nie zawierta farb, ani kleju.
Plastikowy model do sklejania radziecjiego płatowca.
Polikarpow I-16 to sowiecki, jednosilnikowy samolot myliwski w układzie dolnopłata o konstrukcji mieszanej, z usterzeniem klasycznym. Oblot prototypu miał miejsce w 1933 roku. I-16 okazał się jednym z najnowoczeniejszych myliwców tamtego okresu. Posiadał chowane koła, nowoczesnš geometrię skrzydeł i możliwoć zmiany "skrętu" migła. Jednoczenie jednak, ze względu na krótki kadłub, był bardzo trudny w pilotażu i wymagał sporo uwagi od pilota. Swój chrzest bojowy I-16 odbył podczas wojny domowej w Hiszpanii, gdzie dostarczono ok. 500 sztuk dla wojsk republikańskich. Samolot zaskoczył frankistów swš niesamowitš zwrotnociš, siłš ognia oraz szybkociš wznoszenia W 1939 r. model I-16s został wysłany do Chin, które prowadziły walkę przeciw Japonii i tam ponownie zaskoczył swych przeciwników. Jako jednostkę napędowš stosowano poczštkowo silnik M-22, ale na kolejnych wersjach był wymieniany na inne jednostki napędowe min. M-25 czy M-63. I-16 pozostał w linii a froncie wschodnim do 1942 roku, pełnišc role nie tylko myliwca, ale również samolotu szturmowego. Dane techniczne (wersja I-16 Typ 24): długoć: 6,13m, rozpiętoć skrzydeł: 9m, wysokoć: 3,25m, prędkoć maksymalna: 525km/h, prędkoć wznoszenia: 14,7m/s, pułap praktyczny: 9700m, zasięg maksymalny: 700km, uzbrojenie: stałe- 2 karabiny maszynowe SzKAS kal.7,62mm oraz 2 działka ShWAK kal.20mm, podwieszane-do 500 kg bomb.
Model nie zawierta farb, ani kleju.