Kategorie

EDUARD 84135 F6F-3

  • Kod: 4210
  • Dostępność: Jest
  • Producent: EDUARD
  • Kod producenta: 84135
  • Cena brutto: 52,00 zł
  • (Cena netto: 42,28 zł)
  • szt.
  • Poleć produkt
EDUARD 84135 F6F-3


Plastikowy model do sklejania amerykańskiego myśliwca.

Grumman F6 Hellcat to amerykański, jednosilnikowy myœliwiec pokładowy z okresu II wojny œwiatowej o konstrukcji półskorupowej, w układzie dolnopłata. F6 Hellcat powstał jako rozwinięcie udanej konstrukcji F4F. Przy jego projektowaniu wykorzystano 18-miesięczne doœwiadczenia z działania F4F na Pacyfiku oraz liczne uwagi pilotów walczšcych na samolotach Wildcat. Konstrukcyjnie F6 Hellcat przypominał swojego poprzednika z jednš poważnš zmianš. Zastosowano układ dolnopłata, co pozwoliło na chowanie podwozia w dolnš częœć centropłata zamiast w kadłub. Zwiększyło to rozstaw kół i statecznoœć w ruchu na ziemi. Dodatkowo zastosowano opancerzenie kabiny pilota i zwiększono zapas amunicji. Ocena propozycji Grumman dokonana przez US Navy zaowocowała zamówieniem z czerwca 1941 roku na cztery prototypy - od XF6F-1 do XF6F-4 - każdy z innym zespołem napędowym. Oblot XF6F-1 odbył się w rok po podpisaniu kontraktu, jednak ze względu na palšcš potrzebę wzmocnienia Wildcatów (F4F) do tego samego płatowca zabudowano najmocniejszy z dostępnych silników Pratt-Whitney R-2800-10, dzięki czemu samolot odbył swój następny pierwszy lot, tym razem jako XF6F-3. Jeszcze zanim odbył się ten drugi oblot, Grumman otrzymał zamówienie na wdrożenie F6F-3 do produkcji jako Hellcat. Na tym etapie podobieństwo F4F i F6F zaprocentowało skróceniem czasu niezbędnego do wdrożenia maszyny do produkcji seryjnej. Oblot pierwszej takiej maszyny odbył się pod koniec 1942 roku, zaœ dostawy na pokład USS Essex zapoczštkowano w styczniu 1943. W sierpniu tego samego roku dywizjon VF-5 z pokładu USS Yorktown jako pierwszy użył swych Hellcatów przeciw Japończykom. Samolot miał konstrukcję w całoœci metalowš, łšczonš wpuszczanymi nitami, a skrzydła składane końcówki dla ułatwienia hangarowania na pokładzie lotniskowców. Standartowe uzbrojenie składało się z szeœciu karabinów maszynowych kal. 12.7 mm zabudowanych w nosku skrzydła. Kadłub i usterzenie miały klasycznš konstrukcję, różnišcš się od F4F tylko wymiarami. Trójpodporowe podwozie było w całoœci chowane za pomocš instalacji hydraulicznej, podobnie jak hak do skracania dobiegu. Przestronna kabina pilota była wyniesiona wysoko nad płaszczyznę skrzydeł. Produkcja F6 wszystkich wersji przekroczyła 12200 egzemplarzy, a jej intensywnoœć była tak duża, że możliwe było bardzo szybkie zastšpienie nimi użytkowanych do tej pory F4F. Dane techniczne (dla wersji F6F-5): Prędkoœć maksymalna: 605 km/h, prędkoœć wznoszenia: 990 m/s, pułap praktyczny 11430 m, zasięg maksymalny: 1755 km, uzbrojenie: stałe-szeœć karabinów maszynowych Browning kal.12,7mm, podwieszane-do 1800 kg bomb lub dodatkowy zbiornik paliwa.

Model nie zawiera farb, ani kleju.