Kategorie

Nowości

EDUARD 8148 I-16 Type 10
brutto: 63,00 zł
(netto: 51,22 zł)

EDUARD 8131 Fokker D.VII (OAW)

  • Kod: 4247
  • Dostępność: Jest
  • Producent: EDUARD
  • Kod producenta: 8131
  • Cena brutto: 88,00 zł
  • (Cena netto: 71,54 zł)
  • szt.
  • Poleć produkt
EDUARD 8131 Fokker D.VII (OAW)


Plastikowy model do sklejania z pierwszej wojny.

Fokker D.VII to niemiecki, dwupłatowy myœliwiec o konstrukcji mieszanej (sklejka, płótno, aluminium) z końcowego okresu I wojny œwiatowej. Oblot prototypu miał miejsce w styczniu 1918 roku, a w maju tego samego roku samolot wszedł do służby liniowej. Fokker D VII szybko wykazał swš wyższoœć nad samolotami aliantów. Posiadał większe przyspieszenie i większy pułap, co w połšczeniu z bardzo dobrymi przyrzšdami do sterowania sprawiło, że piloci niemieccy byli w stanie pokonać 565 maszyn aliantów w sierpniu 1918r. Zaprojektowany przez Reinholda Platza, D VII został wybrany spoœród wielu innych projektów podczas konkursu miedzy styczniem-lutym 1918r. Sam baron Manfred von Richthofen (znany jako "Czerwony Baron") oblatywał prototyp oznaczony kodem V11. Wypowiadał się on póŸniej, ze samolot jest łatwy w nawigacji, posiada dobrš prędkoœć wznoszenia i jest dostosowany do lotów "pikujšcych", w których Fokker okazał się „twardy jak kamień”. Inni piloci podkreœlali także dobrš widocznoœć z kabiny. Samolot miał konstrukcję mieszanš. Kadłub o przekroju prostokštnym wykonany był ze spawanych rur stalowych o pokryciu płóciennym. Jedynie dziób kadłuba mieszczšcy silnik miał zdejmowane pokrywy boczne z blachy aluminiowej. Płaty dwudŸwigarowe, połšczone ze sobš cienkimi stojakami w kształcie litery N, wolnonoœne o grubym profilu, kryte do pierwszego dŸwigara sklejkš, reszta płótnem. Samolot jako napęd wykorzystywał silniki Mercedes D.IIIa (180-200KM) lub BMW IIIa o mocy 185KM. Zdecydowanie lepszš jednostkš napędowš był silnik BMW, ale w wyniku ograniczonej produkcji, na o wiele szerszš skalę wykorzystywano silnik Mercedesa. Warto zaznaczyć, iż na Fokkerze D.VII latał min. Herman Goring, który odniósł na nim wiele zwycięstw powietrznych. O jakoœci maszyny, może œwiadczyć fakt, że była produkowana, aż do 1926 roku. Dane techniczne (dla wersji z silnikiem BMW-Fokker D.VIIF): długoœć: 6,95 m, rozpiętoœć skrzydeł: 8,9 m, wysokoœć: 2,75 m, prędkoœć maksymalna: 200 km/h, prędkoœć wznoszenia: 9,52 m/s, pułap maksymalny 6000 m, uzbrojenie: stałe-2 karabiny maszynowe LMG 08/15 kal. 7,92mm.

Model nie zawiera farb, ani kleju.